Positiv utveckling och förbättringspotential
En positiv utveckling har skett i resultat rörande upplevd nivå på kundservice, förmåga att hålla tidplanen och i svaren på frågor som rör genomförda anpassningar av lokaler samt trygghetsskapande åtgärder på våra fastigheter. Frågor rörande information om löpande underhåll och möjlighet till inflytande, visade däremot en minskning i uppmätt resultat jämfört med tidigare år. En positiv utveckling var att antalet tredjepartsmöten fortsätter att öka och att mötena fortsatt uppskattas av verksamhetsansvariga på Uppsalas förskolor och skolor.
- Vi ser både en positiv utveckling och samtidigt en förbättringspotential i resultatet av årets kundundersökning. Det är värdefull information att ta fasta på i vårt fortsatta utvecklingsarbete och ambition att förbättra den upplevda kvaliteten för våra hyresgäster. Exempelvis arbetar vi nu tillsammans med hyresvärden, Uppsala kommuns fastighetsstab, med målet att ge hyresgästande verksamheter en bättre insikt i de underhållsaktiviteter som planeras, på både kort och lång sikt, i våra skolor och förskolor, säger Skolfastigheters vd Mikael Carstensen.
Om NKI-undersökningen:
Undersökningen genomfördes av Origo Group under mars 2023, då en webbenkät skickades ut med e-post till kontaktpersoner på de skolor och förskolor som nyttjar Uppsala Skolfastigheters lokaler.